Foreningens formål | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Foreningens formål. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aktivitetsoversigt for Rejseforeningen Endagsture Rejser af
længere varighed Planlægning Medlemsinformationer |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontingent: For nye medlemmer betales ved indmeldelse i
foreningen. Indbetaling skal ske til Senior Tours konto i
Sparekassen Danmark Reg. 9070 Kontonummer 2075378281.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Til toppen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bestyrelsen for Senior Tours | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Du kan kontakte os ved at bruge denne e-mail:
seniortourstilst@gmail.com |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vedtægter for rejseforeningen Senior Tours § 1. Navn og hjemsted Foreningens navn er Senior Tours. Foreningen har hjemsted i Aarhus Kommune, og har udgangspunkt i Kultur - & Sundhedscenter Havkær, Mosealléen 1-3, 8381 Tilst. § 2. Formål Det er foreningens formål at blive et samlingssted for seniorer såvel som yngre, der har lyst til positivt samvær på ture og rejser, som arrangeres med udgangspunkt i medlemmernes interesser, og til lavest mulig pris. § 3. Medlemmer Medlemskab af foreningen er åbent for alle, som er i stand til at klare sig selv i forbindelse med foreningens rejseaktiviteter. Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, der arbejder imod foreningen. Det ekskluderede medlem kan skriftligt forlange, at eksklusionen bliver prøvet på førstkommende generalforsamling. § 4. Generalforsamlingen Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed, og består af foreningens medlemmer. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i februar måned. Generalforsamlingen indkaldes skriftligt af bestyrelsen, pr. mail eller pr. post, med mindst 1 måneds varsel, og med angivelse af dagsorden som mindst indeholder flg. Punkter:
Derudover kan vedtægtsændringer foretages på den ordinære generalforsamling, eller på en ekstraordinær indkaldt generalforsamling. Der kan indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, hvis bestyrelsen eller 1/3 af medlemmerne stiller krav herom. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før mødets afholdelse. Afstemning på generalforsamlingen afgøres ved simpelt flertal. Der er kun stemmeret på generalforsamlingen, for medlemmer der har betalt kontingent § 5. Bestyrelse og tegningsforhold Generalforsamlingen vælger en bestyrelse på 5 personer, 2 suppleanter og en intern revisor. Formanden og kassereren vælges direkte på generalforsamlingen, øvrige poster konstitueres på første bestyrelsesmøde efter valget. § 5.1. Valg til bestyrelsen og af intern revisor
§ 5.2. Tegningsforhold Foreningen tegnes af:
§ 6. Økonomi § 6.1. Kontingent Kontingentets størrelse besluttes hvert år på
generalforsamlingen. Kontingentet skal være indbetalt inden
generalforsamlingen. Medlemmer, der ikke har betalt kontingent senest 3
mdr. efter generalforsamlingen, slettes som medlem. § 6.2. Regnskab Bestyrelsen forestår foreningens drift mellem generalforsamlingerne. Regnskabsåret er kalenderåret. Den interne revisor kontrollerer årsregnskabet, herunder at foreningens økonomiske beholdninger er til stede. Derudover sikres, ved stikprøvevis bilagskontrol, at der er dokumentation for udgifter og indtægter. Herefter godkendes regnskabet af bestyrelsen, forinden det fremsendes til endelig godkendelse på generalforsamlingen. § 6.3. Refusion til bestyrelsesmedlemmer for deltagelse i ture af 1 dags varighed På ture af 1 dags varighed kan de turansvarlige samlet modtage et tilskud til deltagelse i turen på 1 x turens pris. Der ydes ikke tilskud til rejser af mere end 1 dags varighed. § 6.4. Hæftelse Bestyrelsens medlemmer hæfter ikke personligt
for udgifter i forbindelse med foreningens aktiviteter. § 7. Tilmelding til ture og rejser Tilmelding til ture og rejser skal ske enten pr. telefon eller skriftlig pr. post eller e-mail. Ved flere tilmeldte deltagere, end der er udbudt pladser, oprettes der venteliste. Ved tilmelding kan opkræves et depositum, som betales tilbage, hvis Senior Tours aflyser. Et medlems evt. afbud skal meddeles bestyrelsen skriftligt. Medlemmerne har selv ansvaret for at tegne en tilstrækkelig afbestillingsforsikring og en rejsesygeforsikring. § 7.1. Ture og rejser, der afvikles af en ekstern teknisk rejsearrangør Ved ture og rejser, der afvikles af en ekstern teknisk arrangør, gælder dennes betingelser f.eks. vedr. betaling af rejsen, afbud m.v. § 7.2. Endagsture der afvikles af Senior Tours Tilmelding er bindende, når turen / rejsen er
betalt, med mindre den kan afsættes til et andet medlem på ventelisten. § 8. Privatlivspolitik og Cookies Privatlivspolitik og politik for Cookies er offentliggjort på foreningens hjemmeside www.seniortours.dk, og kan endvidere rekvireres hos bestyrelsen.
§ 9. Samarbejde med beslægtede organisationer Senior Tours kan indgå i samarbejde med beslægtede organisationer og foreninger omkring arrangementer, hvis det skønnes at tjene medlemmernes interesser. § 10. Foreningens opløsning Senior Tours kan kun opløses, hvis to på
hinanden indkaldte generalforsamlinger træffer beslutning herom. En evt.
kassebeholdning vil ved foreningens opløsning tilfalde beboerne på
Kultur- og sundhedscenter Havkær. Vedtaget på generalforsamlingen 26.2.2019 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Til toppen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||